فایلک بانک اطلاعات فایل کشور - ارائه دهنده آدرس فایل های متنوع از فروشگاه های معتبر

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

فنی مهندسی

علوم پایه

علوم انسانی

علوم پزشکی

هنر

رویدادها

بازارچه بنر

نمونه سوالات امتحانی

فورکیا

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 70
  • بازدید دیروز : 26
  • بازدید کل : 60826

بررسی کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران


بررسی کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 


بررسی کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 

عنوان تحقیق: بررسی کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 55

شرح مختصر:

كشوري كه مي­خواهد توسعه يابد، بايد به اندازه كافي كارآفرين داشته باشد . منظور از كارآفرين عناصري هستند كه علاوه بر داشتن علم در يك حوزه تخصّصي ، از قدرت ريسك­پذيري بالايي برخوردارند، داراي خلاقيّت و نوآوري هستند، اهل كار وتلاش هستند و از نفس­کار لذّت مي برند .

در شرايط موجود كشور، يكي از معضلات توسعه، تعداد محدود كارآفرينان است . پس به دليل نقش و جايگاه ويژه كارآفرينان در روند توسعه و رشد اقتصادي ، بسياري از دولت ­ها در كشورهاي توسعه يافته يا در حال توسعه تلاش مي كنند با حداكثر امكانات و بهره برداري از دستاوردهاي تحقيقاتي، شمار هر چه بيش­تري از جامعه را كه داراي ويژگي كارآفريني هستند به آموزش در جهت كارآفريني و فعالیّت هاي كارآفرينانه تشويق و هدايت كنند .

كارآفرينان با مهارتي كه در تشخيص فرصت­ها ، موقعيّت­ها و ايجاد حركت در جهت توسعه اين موقعيّت­ها دارند ، پيشگامان حقيقي تغيير در اقتصاد و تحولات­اجتماعي محسوب مي­شوند .

امروزه کارآفرینی به عنوان یکی از تازه ترین موضوعات دانشگاه های مهندسی مبدل شده است. تعداد دانشکده هایی که دروس مرتبط به کارآفرینی را تدریس می کنند از 24 دانشکده در سال 1970 به بیش از 500 دانشکده در سال 1993 افزایش یافته است و امروزه کمتر دانشکده ای را می توان یافت که دروس کارآفرنی را ارائه ننماید. (شاه حسینی، 1383، ص 124)

متأسّفانه در كشور ما و در چند برنامه اخير توجّه خاص به اين مهم نشده و حتي مي توان گفت كه اين مفهوم براي بسياري از دست اندركاران و افراد جامعه ناشناخته و غريب مي باشد . شايد به همين دليل است كه تا كنون برنامه­ريزي و بستر­سازي مناسبي در حوزه­های اقتصادي ، اجتماعي و نظام آموزشي كشور براي توسعه كارآفريني به ويژه در دانشگاه هاي كشور صورت نپذيرفته است .

در شرايط كنوني اقتصاد كشورمان كه با مسائل و نارسائي­هاي مهمي نظير فرار مغزها ، بيكاري يا كم كاري (بهويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها و نيروي انساني متخصص) كاهش سرمايه گذاري دولت ، عدم تحرك و رشد اقتصادي كافي روبروست، پرورش و آموزش كارآفرينان و رشد هر چه بيشتر كارآفريني و برطرف كردن موانع كارآفريني در كشور به ويژه در ميان قشر تحصيل كرده و دانشجو از اهميّت مضاعفي برخوردار است .

فهرست مطالب

فصل اول

üمقدمه

üبیان مسئله

üاهمیت موضوع

üگزاره ­های تحقیق

v هدف

v فرضیه

v تعاریف عملیاتی متغیر های تحقیق

v سئوالات عملیّاتی

üقلمرو تحقیق

فصل دوم

üتاریخچه موضوع مورد بررسی

üپژوهش ­های انجام شده

v داخلی

v خارجی

üمدل مفهومی تحقیق

فصل سوم

üطرح تحقیق

üجامعه مورد مطالعه

üنمونه و روش نمونه گیری

üابزار اندازه گیری

گردآوری اطلاعات

فصل چهارم

üعرضه مشخصّات

üتوصیف متغیر های تحقیق

üنمونه آماری

üعرضه داده ها بر حسب فرضیه ها

üعرضه سایر داده ها

فصل پنجم

üنتیجه گیری

üپیشنهاد ها

 





  انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 23

برچسب های مهم

فایلک بانک اطلاعات فایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما