اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا
زندگی نامه فردوسی
فرمت فایل: ورد - Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 15 قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین می توانید فایل را دانلود نمایید . « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
|
زندگی نامه سهراب سپهری
فرمت فایل: ورد - Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 52 قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین می توانید فایل را دانلود نمایید . « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
|
زندگی نامه پروین اعتصامی
فرمت فایل: ورد - Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 10 قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین می توانید فایل را دانلود نمایید . « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
|
زندگی نامه ارسطو
فرمت فایل:وورد تعداد صفحه:4
ارسطو یکی از بزرگترین متفکران جهان است. در سراسر تاریخ فلسفه، گذشته از افلاطون و کانت، شاید هیچ کس ژرفا و پهنای اندیشه او را نداشته باشد، از بیست و چهار قرن تاکنون تاثیر او در فیلسوفان و دانشمندان گیتی بیرون از حد و حساب و بسا بیمانند بوده است. دانشمندان ایرانی حتی پیش از اسلام و قبل از رواج زبان عربی از او متاثر بودهاند استاد ذبيح الله صفا مینویسد: "در پارهای از کتاب پهلوی اصطلاحات فراوان علمی موجود است و این
|
مقاله : زندگی نامه،اشعار و سيري درآثار و تحولات مهدي اخوان ثالث
مقاله فوق شامل زندگینامه ، اشعار ، و آثار و تحولات مهدی اخوان ثالث ، این شاعر بزرگ میباشد .
** فرمت : word ** تعداد فایل : 3 ** تعداد صفحات : مقاله اول 31 صفحه ، مقاله دوم 39 صفحه ، مقاله سوم 39 صفحه
|
زندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعری
دانلود تحقیقزندگی نامه حسین منزوی و شرح کامل مجموعه های شعریفهرست مطالب:مقدمهعکس سنگ مزار حسین منزویشعری با دست خط خودشانشرح حالمجموعهی حنجرهی زخمی تغزلصفر خانترجمه منظومه ترکی «حیدر بابا» ی استاد محمد حسین شهریاراین ترک پارسی گومجموعهی از شوکران و شکربا سیاوش از آتشمجموعهی از کهربا و کافوراز ترمه و تغزلبه همین سادگیبا عشق تاب میآورممجموعهی از خاموشیها و فراموشیهمچنان از عشقاین کاغذین جامهدیدار در متن یک شعراشعار برگزیدهمنابع
مقدمهاز بین شاعران معاصر، حسین منزوی ، به واسطه نگاه ویژه اش ، تحول ساختاری، چشم گیری را در عرصه غزل امروز موجب شد. او با رویکرد منحصر به فرد خویش به شعر ، خاصّه غزل ، در طیف های گوناگون ، تشخّص ویژه ای بخشید.آنگاه که ستاره ی اقبالِ غزل به افول گراییده بود و عموم گویندگان بر این باور بودند که ظرف غزل فارسی اشباع شده و دیگر توان بازتاب انسان امروز و بیان دغدغههای وی را ندارد ، با مجموعه «حنجره ی زخمی تعزّل» ظرفیت های بکر و ناشناخته ی غزل و نبوغ و حسّاسیّت متعالی شاعرانه اش را ، به اصطلاح به رخ گویندگان هم عصرش کشید.شناخت ژرف استعداد واژگان در هر نقشی (موتیف، قافیه، ردیف و …) و توجه به کارکرد معنایی آنها ، رویکرد دیگرگون به وزن شعر و نزدیک کردن آن به دکلماسیون پیشنهادی نیما ، ابداع اوزان عروضی ، توجه به استعداد تکیه و درنگ ، و موسیقی سکته ها و سکوت های میان کلام ، از رهیافتهای تامل برانگیز اوست.شرح حالاو در آغازین روز مهرماه سال ۱۳۲۵ با قلب مهربان و عاشقش، پای به خطهی مردمان نه چندان با شاعرشان مهربان، – زنجان – نهاد.پدرش، محمد، معلم روستاهای زنجان بود ؛ او انسانی والا و شاعری توانا بود. وی سالهای آغازین زندگی را در روستاهای نیک پی، چرگر و پیرسقا یا پیر زاغه زیست. مادرش فاطمه توکلیان – که حسین شعر خود را رهین قصه ها، لالایی ها و نوازش های عاشقانه ی ایشان می داند و «با صدای او شعر در ضمیر خیال پرورش گل می کرد» – راهبر تخیل های شاعرانه ی اوست.حسین در سال ۱۳۳۲ وارد دبستان فردوسی زنجان، محل تدریس پدرش شد و چهار سال را در این مدرسه گذراند . سپس دو سال در دبستان صائب تبریزی، دو سال دبیرستان پهلوی (دکتر علی شریعتی کنونی) ، چهار سال دبیرستان صدر جهان ( محمد منتظری کنونی) درس خواند . آن گاه در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران شد. به گفتهی خودش، این ﻣﺴﺄله که مدارس ابتدایی او نام دو شاعر بزرگ را بر خود داشت، با سرنوشت شاعری وی بیارتباط نبود ؛ زیرا سرانجام کارش را به کلاس های درس دانشکدهی ادبیات در تهران کشاند. سپس با ابتلا به عشقی شاعرانه، تحصیلات دانشگاهی خود در رشته ادبیات را ناتمام رها کرد و به رشته جامعه شناسی روی آورد ولی درنهایت از رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد . در سال ۱۳۵۴ و در ۲۹ سالگی ازدواج کرد و دو سال بعد ( در سال ۱۳۵۶ ) به استقبال تنها فرزندش «غزل» – که عمرش دراز باد – شتافت و روز دوشنبه ، هفدهم تیرماه ۱۳۷۸ زنده یاد منزوی، در ۳۱ ساالگی تنها یادگارش، صاحب نوه دختری به نام «ماهنی (بر وزن راستی): ترانه و تصنیف» شد .نوع فایل: word قابل ویرایشتعداد صفحات: ۲۸لطفاً برای مشاهده متن کامل تحقیق زندگی نامه حسین منزوی محصول را خریداری و دانلود نمائیدتشکر از خریدتان
|
مقاله105_بررسی زندگی نامه و آثار کمال الملک 35 ص
فهرست مندرجات مطالب عنوان صفحه مقدمه......................................................................................................................... 3 بخش اول : زندگی کمال الملک.................................................................................. 4 بخش دوم : کمال الملک آفریننده ی زیبائی .............................................................. 8 تابلوی تالار آئینه...................................................................................................... 10 بخش سوم : هنر کمال الملک................................................................................... 12 بخش چهارم : کمال الملک سنت شکن و سنت گذار................................................ 16 بخش پنجم : سفر به اروپا و نتایج آن...................................................................... 21 بخش ششم : آثاری که در بغداد خلق شد............................................................... 23 بخش هفتم : نقاشی ها و آثار کمال الملک................................................................ 25 آثار استاد................................................................................................................. 28 بخش هشتم : اخلاق کمال الملک............................................................................... 31 فهرست منابع و مأخذ 34
مقدمه محمد غفاری ملقب به کمال الملک مردی از کاشان بود. وی فردی روشنفکر و احساساتی بود و اندیشه های نوینی در سر داشت. او در خانواده ای هنرمند متولد شده بود که اکثر افراد آن نقاشهای برجسته ای بودند. کمال الملک نقاشباشی دربار قاجار بود. او تمام تلاش خود را صرف هنر ایران زمین می کرد از جمله کوششهای او در این زمینه، تأسیس مدرسه ی «صنایع مستظرفه» بود. که اکثر رشته های هنری از جمله (نقاشی، مجسمه سازی، منبت کاری، موزائیک و قالی بافی) تعلیم داده می شد. کمال الملک هنر اصلی را در خلاقیت هنرمند می دانست و اعتقاد داشت که انسان در هر شرایطی باید پشتکار داشته باشد تا به هدفش برسد. یک هنرمند قبل از آنکه یک هنرمند قابل باشد باید یک انسان با اخلاق باشد. کمال الملک به تعبیر دیگران انسانی فهیم – خوش معاشرت و دوست داشتنی بود و برای کمک به دیگران از هیچ کوشش (مادی و معنوی) فروگذار نبود و در زمان خود محبوب همگان شده بود. وی جسارت این را داشت که نقاشی و هنر ایران زمین را از پوچی و هم پردازی و تقلیدها رها سازد و شیوه ی نوینی را در عرصه ی نگارگری ابداع کند وضع تازه ای در بخش هنرهای تجسمی بخشد. آثار کمال الملک در تاریخ هنر ایران از حیث استادی و مهارت با آثار بهترین نقاشان جهان برابری می نمود.
بخش اول زندگی کمال الملک
«محمد غفاری (کمال الملک) در اوایل سالهای 60 قرن سیزدهم هجری قمری (4 – 1361 ) در کاشان متولد شد و به سال 1319 هجری شمسی پس از یک عمر طولانی در نیشابور وفات یافت.» «او در خانواده ای پرورش یافت که چند تن نقاش سرشناس دیگر دوران قاجاریه را پرورانده بود مانند ابوالحسن غفاری، صنیع الملک غفاری، ابوالحسن ثالث (یحیی خان غفاری) علیرضا غفاری، مسعود غفاری، ابوتراب غفاری ...»[1] عشق وقتی بیاید ، هنرجان دوباره می گیرد و کامل می شود... عشق هنر را می گذارد و آبدیده می کند و ظرفیت های آن را تا مرزهای بی مرز رؤیا و آرزو فراتر می برد... کمال الملک چنان غوطه ور در هنرش بود که خارج از چهاردیواری آن هیچ نمی دید، این تجربه و حاصلخیز بود. به گفته ی کمال الملک : «عشق و شور لازم است، و گرنه هنرمند بیچاره با چه گوهری می تواند لطائف رموز و نازک کاریهای گردون را دریابد و بر صفحه حیارت رقم زند.» «کمال الملک در سن 25 سالگی با «زهرا» دختر مفتاح الممالک پیوند زناشوئی بست و از او صاحب چهار فرزند شد. نخستین فرزند وی دختر بود که در سال 1263 شمسی ولادت یافت. نصرت خانم قبل از آنکه به خانه ی همسر برود در سال 1283 از جهان درگذشت. فرزند دوم کمال الملک معز الدین بود و در سال 1318 شمسی وفات یافت. فرزند سوم کمال الملک حسینقلی خان در سال 1299 شمسی جوانمرگ شد. چهارمین فرزند او، حیدرقلی خان در سال 1314 شمسی در تهران وفات یافت. «خود کمال الملک نیز در سال 1319 در اثر ضعف و ناتوانی و کهولت سن در نیشابور بیمار شد و دار فانی را وداع گفت. » [2] کمال الملک مدرسه ی هنر تأسیس کرد به نام «مدرسه ی صنایع مستظرفه» که در آن به تعلیم شاگردان زیادی پرداخت و از شاگردان مستضعف نیز شهریه ای نمی گرفت. از جمله شاگردان وی می توان «میرزا اسماعیل آشتیانی، اسکندر مستغنی، سید احمد جواهری، ابوالحسن صدیقی، علی محمد حیدریان و حسنعلی خان وزیری» را نام برد که همگی از اساتید برجسته ی آن زمان شدند. کمال المک پس از کناره گرفتن از مدرسه و از فروش چندین پرده نقاشی به مجلس شورای ملی در گوشه ی دهکده ای در چهار، پنج فرسخی نیاشبور محلی به نام «حسین آباد» زندگی دوباره آغاز کرد و این فکر و خیال و علاقه به کشاورزی از دیرباز در ذهنش بود و مختصری در آنجا تحصیل کرد و تا آخر عمر به درویشی به سر بُرد. « در این دوران فقط دوستان و شاگردانش به زیارتش می رفتند و یکی از کسانی که به اندازه مشتاق زیارتش بود و برای او ارزش قائل بود، آقای دکتر غنی بود که وجودش سراپا ذوق و احساسات و شور احترام به علم و هنر است.» در طی اقامت در حسین آباد حادثه ی فجیعی برای او اتفاق افتاد. روزی مستخدمی که برای او شیر می آورد. شیر فاسد برای استاد آورد و استاد نیز نخورد و سردار معتمد که از ارادتمندان سپرده به استاد بود. از این مطالب شرمگین و عصبانی شد و سنگی برداشته و به قصد زدن به آن مستخدم گناهکار تصادفاً این سنگ به چشم استاد اصابت کرد و چشمش نابینا شد. سردار شدیداً از این اتفاق شرمنده شده و کمال الملک با همه درد و رنجی که داشت برای اینکه عذاب روحی آن مرد بیشتر نشود به روی وی نیاورد و تا آخر عمرش هرکس از این واقعه می پرسید جواب می گفت: «نیمه شب از چادر بیرون می آمدم که پایم به طناب گرفته و به زمین خوردم و میخ چادر به چشمم فرو رفت. این نتیجه ی تربیت بزرگوارانه ی استاد و نظر بلندی اوست. در هفتم تیرماه 1319 استاد دچار مرض حبس البول گردید و ایشان را به مشهد بردند و در بیمارستان شاهرضا (امام خمینی فعلی) تحت معالجه قرار دادند. پس از بهبودی نسبی به اصرار زیاد کمال الملک به نیشابور آورده شد و همان جا در بعد از ظهر یکشنبه، 27 مرداد 1319 بدرود زندگانی گفته و روز بعد توسط مردم تشیع شد . کمال الملک وصیت کرده بود که پس از مرگش او را در باغ شخصی خود در حسین آباد به خاک بسپارند و لیکن وی را در جوار مزار شاعر و عارف روشن ضمیر شیخ فرید الدین عطار نیشابوری مدفون کردند. بنای این آرامگاه در فضای شمالی مقبره ی عطار ساخته شده و با کاشی کاری معرق زیبا و به رنگهای الوان تزئین شده (توسط انجمن آثار ملی) و بر روی منشور بالا، سر و صورت برجسته ی نیم رخ کمال الملک نقش شده است.
[1]. حمید باقرزاده: کمال الملک هنرمند همیشه زنده ، (تهران ، اشکان، 1376)، ص 29. [2]. علی دهباشی» یادنامه ی کمال الملک ، (تهران ، نشر به دید، 1378) ، ص 91 – 90.
|
دانلود پروژه زندگی نامه ناصر خسرو
پروژه زندگی نامه ناصر خسرو پژوهش کامل در حوزه زبان و ادبیات فارسی می باشد و در 3 فصل تنظیم شده است. شما میتوانید فهرست مطالب پروژه را در ادامه مشاهده نمایید. پروژه بصورت فایل قابل ویرایش ورد(WORD) در 88 صفحه برای رشته های زبان و ادبیات فارسی در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری است که پروژه از ابتدا تا پایان ویرایش وتنظیم , سکشن بندی (section) ، نوشتن پاورقی (Footnote) و فهرست گذاری اتوماتیک کامل شده وآماده تحویل یا کپی برداری از مطالب مفید آن است. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید ، لینک دانلود نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک فایل مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد. 1-1- مقدمه حکیم ناصر خسرو از شاعران بزرگ و فیلسوفان برتر ایران است که بر اغلب علوم عقلی و نقلی زمان خود از قبیل فلسفهی یونانی و حساب و طب و موسیقی و نجوم و فلسفه و کلام تبحر داشت و در اشعار خویش به کرات از احاطه داشتن خود بر این علوم تأکید کرده است. ناصرخسرو بهمراه حافظ و رودکی جزء سه شاعری است که کل قرآن را از برداشته است. وی از آیات قرآن در آثار خویش برای اثبات عقاید خویش استفاده کرده است. ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی، معروف به ناصرخسرو، در سال ۳۹۴ در روستای قبادیان در بلخ (در استان بلخ در شمال افغانستان امروز) در خانوادهی ثروتمندی چشم به جهان گشود. بگذشت ز هجرت پس سیصد نود و چار بنهاد مرا مادر بر مرکز اغبر. (اغبر= غبارآلود، مرکز اغبر = کره زمین) در آن زمان پنج سال از آغاز سلطنت سلطان محمود غزنوی میگذشت. ناصرخسرو در دوران کودکی با حوادث گوناگون روبرو گشت و برای یک زندگی پرحادثه آماده شد: از جمله جنگهای طولانی سلطان محمود و خشکسالی بی سابقه در خراسان که به محصولات کشاورزان صدمات فراوان زد و نیز شیوع بیماری وبا در این خطه که جان عده ی زیادی از مردم را گرفت. ناصرخسرو از ابتدای جوانی به تحصیل علوم متداول زمان پرداخت و قرآن را از بر کرد. در دربار پادشاهان و امیران از جمله سلطان محمود و سلطان مسعود غزنوی به عنوان مردی ادیب و فاضل به کار دبیری اشتغال ورزید و بعد از با شکست غزنویان از سلجوقیان، ناصرخسرو به مرو و به دربار سلیمان چغری بیک، برادر طغرل سلجوقی رفت و در آنجا نیز با عزت و اکرام به حرفه دبیری خود ادامه داد و به دلیل اقامت طولانی در این شهر به ناصرخسرو مروزی شهرت یافت. همان ناصرم من که خالی نبود ز من مجلس میر و صدر وزیر نخواندی به نامم کس از بس شرف ادیبم لقب بود و فاضل دبیر به تحریر اشعار من فخر کرد همی کاغذ از دست من بر حریر وی که به دنبال سرچشمه حقیقت میگشت با پیروان ادیان مختلف از جمله مسلمانان، زرتشتیان، مسیحیان، یهودیان و مانویان به بحث و گفتگو پرداخت و از رهبران دینی آنها در مورد حقیقت هستی پرس و جو کرد. اما از آنچا که به نتیجه ای دست نیافت دچار حیرت و سرگردانی شد و برای فرار از این سرگردانی به شراب و میگساری و کامیاری های دوران جوانی روی آورد. در سن چهل سالگی شبی در خواب دید که کسی او را میگوید «چند خواهی خوردن از این شراب که خرد از مردم زایل کند؟ اگر بهوش باشی بهتر» ناصرخسرو پاسخ داد «حکما چیزی بهتر از این نتوانستند ساخت که اندوه دنیا ببرد» مرد گفت «حکیم نتوان گفت کسی را که مردم را به بیهشی و بی خردی رهنمون باشد. چیزی باید که خرد و هوش را بیفزاید.» ناصرخسرو پرسید «من این از کجا آرم؟» گفت «عاقبت جوینده یابنده بود» و به سمت قبله اشاره کرد. ناصرخسرو در اثر این خواب دچار انقلاب فکری شد، از شراب و همه لذائذ دنیوی دست شست، شغل دیوانی را رها کرد و راه سفر حج در پیش گرفت. وی مدت هفت سال سرزمینهای گوناگون از قبیل ارمنستان، آسیای صغیر، حلب، طرابلس، شام، سوریه، فلسطین، جزیرة العرب، قیروان، تونس، و سودان را سیاحت کرد وسه یا شش سال در پایتخت فاطمیان یعنی مصر اقامت کرد و در آنجا در دوران المستنصر بالله به مذهب اسماعیلی گروید و از مصر سه بار به زیارت کعبه رفت. ناصر خسرو در سال ۴۴۴ بعداز دریافت عنوان حجت خراسان از طرف المستنصر بالله رهسپار خراسان گردید. او در خراسان و بهخصوص در زادگاهش بلخ اقدام به دعوت مردم به کیش اسماعیلی نمود، اما برخلاف انتظارش مردم آنجا به دعوت وی پاسخ مثبت ندادند و سرانجام عدهای تحمل او را نیاورده و در تبانی با سلاطین سلجوقیان بر وی شوریده، و از خانه بیرونش کردند. ناصرخسرو از آنجا به مازندران رفت و سپس به نیشابور آمد و چون در هیچ کدام از این شهرها در امان نبود به طور مخفیانه میزیست و سرانجام پس از مدتی دربدری به دعوت امیر علی بن اسد یکی از امیران محلی بدخشان که اسماعیلی بود به بدخشان سفر نمود و بقیهی ۲۰ تا ۲۵ سال عمر خود را در یمگان بدخشان سپری کرد. پانزده سال بر آمد که به یمگانم چون و از بهر چه زیرا که به زندانم و تمام آثار خویش را در بدخشان نوشت و تمام روستاهای بدخشان را گشت. حکیم ناصرخسرو دربین اهالی بدخشان دارای شأن، مقام و منزلت خاصی است تا حدی که مردم او را بهنام «حجت»، «سید شاه ناصر ولی»، «پیر شاه ناصر»، «پیر کامل»، و غیره یاد میکنند. مزار وی در یمگان زیارتگاه است. فهرست مطالبفصل اول، زندگی نامه حکیم ناصر خسرو1-1- مقدمه. 21-2- آثار ناصرخسرو31-3- شخصیت ناصرخسرو41-4- درونمایه شعر ناصرخسرو51-5- رباعیات... 71-6- مسمط... 81-7- آثار خسروی.. 141-8- نتيجه کلام. 17فصل دوم ، عباس عبيرى2-1- مقدمه. 192-2- عباس عبيرى.. 192-3- روزهاى مدرسه. 202-4- سايه روشن تاك... 242-5- شهر زيتون و نماز352-6- از حرم تا حرم. 392-7- در راه قاهره402-8- سرزمين آفتاب... 402-9- باداعى الدعاة412-10- بهشت فاطمى.. 432-11- سفر سبز. 492-12- يك روز با شكوه502-13- اندوه كعبه. 51فصل سوم ، وداع با پرديس3-1- سمت جزيره متروك... 543-2- در حريم دوست... 563-3- صيادان ثريا573-4- تنگناى فلج.. 593-5- شهر دادگران.. 593-6- اختر ژنده پوش.... 613-7- از ارجان تا سپاهان.. 633-8- ديار ارزش ها643-9- وادى سرگردانى.. 663-10- شنبه شادگارى.. 663-11- حرف هاى تازه683-12- نيرنگ اهريمن.. 683-13- گريز از دوزخ.. 703-14- دره آسمانى.. 713-15- سالهاى غربت... 713-15- رنج هاى زندان.. 723-16- زمزمههاى تنهايى.. 733-17- ديار دوزخى.. 733-18- سگان سرزمين اهريمن.. 743-19- غروب دلگير. 74فهرست منابع.. 81
|
دانلود پروژه زندگی نامه مولوی
پروژه زندگی نامه مولوی پژوهش کامل در حوزه زبان و ادبیات فارسی می باشد و در 2 فصل تنظیم شده است. شما میتوانید فهرست مطالب پروژه را در ادامه مشاهده نمایید. پروژه بصورت فایل قابل ویرایش ورد(WORD) در 51 صفحه برای رشته های زبان و ادبیات فارسی در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری است که پروژه از ابتدا تا پایان ویرایش وتنظیم , سکشن بندی (section) ، نوشتن پاورقی (Footnote) و فهرست گذاری اتوماتیک کامل شده وآماده تحویل یا کپی برداری از مطالب مفید آن است. جلال الدين محمد فرزند بهاء الدين محمد معروف به «بهاء الدين ولد» و ملقب به «سلطان العلما» فرزند حسين بلخي، اين خانواده پدر بر پدر ازمردم خراسان قديم ساكن ناحيه ي بلخ بوده اند و به نسبت بلخي و خراساني شهرت داشته اند؛ اما شهرت مولوي به «مولاناي رومي» و «مولاي روم» بعد از آنست كه از بلخ مهاجرت كرده و در شهر «قونيه» موطن برگزيده اند كه از بلاد معروف آناتولي و آسياي صغير و تركيه ي فعلي است و آن را در قديم كشور «روم» مي گفتند؛ به طوري كه نگارنده تبع كرده ام اين شهرت از اوايل قرن ششم هجري به بعد است. براي اينكه من درمؤلفات نيمهي اول اين قرن ديده ام كه ازمولوي به عنوان «مولاناي روم» اسم برده و اشعاري نقل كرده اند؛ براي كساني كه سرگذشت مولوي را از روي كتاب ها خوانده اند هم اين نكته تازگي دارد، زيرا تاكنون ديده نشده كسي متعرض باشد از اين كه چه تاريخ مولوي را به عنوان «مولاناي روم» يا «ملاي رومي ها» خوانده اند. فهرست مطالبفصل اول، سرگذشت و احوال مولوي1-1- مقدمه. 21-2- افكار و عقايد عرفاني.. 51-3- مسلك عرفاني و افكار و عقايد مولوي.. 71-4- علم اليقين- عين اليقين- حق اليقين.. 71-5- پايهي اصلي مسلك و طريقه ي عرفاني مولوي.. 81-6- رسالت عرفاني و ادبي مولوي.. 81-7- فروغ خورشيد روح بخش عرفاني مشرق.. 91-8- طريق اصلاح نفوس و درمان دردهاي اجتماعي و روحاني بشر. 10فصل دوم ، مولوی و حافظ2-1- عشق از ديدگاه مولوي.. 132-2- پير از ديدگاه مولانا182-3- جام جم از ديدگاه مولانا202-4- مولوي و حافظ... 232-5- مراحل سير و سلوك علمي وعرفاني.. 252-6- دوره ي اول زندگاني يا شخصيت اول مولوي.. 262-7- دوره ي دوم و شخصيت دوم مولوي.. 262-8- شخصيت سوم وفعليت نهايي مولوي.. 272-9- افكار و عقايد مولوي.. 282-10- مارميت اذرميت... 292-11- جبر واختيار و قضا وقدر302-12- قضا وقدر322-13- اتصال پنهاني روح انسان كامل به مبدأ غيب مجرد الهي.. 332-14- مرغ باغ ملكوتم نيم از عالم خاك... 342-15- شرح برخي از ابيات مثنوي شريف... 352-16- شرح سه غزل شيوا از مولانا392-17- چند نمونه از كنايات اشعار مولوي.. 43فهرست منابع.. 46
|
دانلود تحقیق زندگی نامه ويکتور وازارلی
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه ويکتور وازارلی بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 11 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. مقدمه من کارهای ويکتور وازارلی نقاش و نويسنده ی صاحب نام فرانسوی مجارستانی الاصل را ديده بودم و وصف ابتکاراتش را شنيده بودم. در ملاقاتی که با او در کارگاهش در جنوب فرانسه داشتم، او را بهتر از آنچه شنيده بودم، ديدم. در آن وقت او حدود ۷۰ سال داشت، ولی خيلی جوانتر مانده بود. شوخ طبع بود. دانشی عميق در مسائل هنری داشت و دارای ذهنی مملو از ذخيره ها علمی بود. از هنرهای ايران بی خبر نبود. به خصوص هنرهای ادوار دور. میگفت، من طب را شروع کردم، ولی پس از چند سال ديدم به دردم نمیخورد و عشق من به هنر است. بعد به رشته ی هنری روی آوردم و در آکادمی بوداپست به آن ادامه دادم. پس از مدتی، در سن ۲۲ سالگی خودم را به پاريس رساندم و محيطم را عوض کردم. در اين جا سعی کردم با بزرگان هنر در تماس باشم. سعی من در به وجود آوردن يک مکتب نوگرايی بود. خيلی کوشيدم، تا به آن برسم. او معتقد بود که سطوح افقی گويی برجسته میشوند و آنچه در حالت عمودی است میتواند پويا به نظر آيد. وی فعاليتش را صرف به وجود آوردن هنر متحرک و جنبشی کرد. اين کار يکی از تازه ترين روش های نقاشی بود که قبلاً به فکر کسی خطور نکرده بود و او توانست با استفاده از خطای بصر آثار هنری خود را بيافريند. وازارلی توضيح میداد که کشف و پيدايی اين مکتب در مراحل مختلف صورت گرفت. وی میگفت: «ابتدا فکرم را متمرکز در برداشتن مرز بين نقاشی و مجسمه سازی کردم و پس از آن به کارگرفتن مواد جديد و صنعت نوين در حالتهای بديع در جهت مصارف مختلف زندگی روزمره، پرداختم.» زمانی که در اين باره بحث میکرد، با هم در اطاقش نشسته بوديم که مثل اطاق ساير نقاشان، مملو از رنگها، قلموها و وسايل نقاشی بود. اطاق پنجرهای به کارگاه داشت. او گه گاه بلند میشد و به کارگاه نگاه میکرد. در کارگاهش – که بايد بگويم مثل يک گاراژ بزرگ تعميرات اتومبيل بود و سقفی بلند داشت – از جرّثقيل گرفته تا وسايل بزرگ حمل و نقل اشيای سنگين در آن ديده میشد. چند نفر مشغول کار بودند. اينان کارگران تخصصی بودند که تحت نظر او آموزش ديده بودند و هنرمندان جوانی نيز با او همکاری میکردند. روی ميز او عکس و نقشه ی نرده ی دانشگاه مون پليه را ديدم که برای در ورودی دانشگاه، به ارتفاع متجاوز از يک متر و طول چند متر طرح ريزی کرده و ساخته بود. اين نرده با ميله های فلزی عمودی درست شده بود و بدون اضافه نمودن چيزی به ميله ها، حرکاتی به صورت نيم دايره و قوسی وحرکات ديگری را ظاهر می ساخت، به طوری که در موقع نگاه کردن به ميله، بيننده حالت عمق و برجستگی وحرکت را در آن رؤيت میکرد، يعنی او توانسته بود از اصل خطای بصری بهره گيرد.. در اين کار نور وظيفه ای نداشت، ولی در کارهای ديگرش نور يکی از ارکان مهم محسوب میشد. او به دوگانگی و پيچيدگی دسنها معتقد بود و برای رسيدن به اين پيچيدگی از اصول هندسی استفاده میکرد. از اين طريق توانست، حالت ديد تماشاچی را عوض کند و با آفرينش هنر جنبشی، موج بينندگان را به سوی مکتب خود بکشد. وی اين هنر را اُپ آرت ناميد Op (optical) Art. اوج اين مکتب در سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۷ بود که ابتدا در نيويورک سر و صدا به پا کرد و پس از آن به ترتيب در پاريس، آمستردام و لندن و ساير پايتختها، که آثار او را به نمايش گذاشتند. اين مکتب، زودگذر نبود و هنوز هم به قوت خود پابرجاست. وازارلی را پدر اُپ آرت ناميده و او را يکی از برجسته ترين هنرمندان قرن گذشته به حساب آوردند. اولين کارهای ابتکاريش در آگهی های تجارتی ديده شد که در آن نقاشی از روش هندسی الهام گرفت، مثل کانديسکی، براک و پيکاسو. او دايره و مربع را با هم ترکيب میکرد، در صورتی که اين دو با هم کم مأنوس هستند، چون يکی گرد و ديگری دارای ابعاد افقی و عمودی است. ولی او توانست با آشتی دادن اين دو شکل هندسی، ترکيب زيبايی به وجود آورد و آن دو را با هم مأنوس کند. وی گذشته از آن برای هر رنگی وظيفه ای تعيين کرد و رنگها را استاندارد کرد و يک زبان برای رنگها با شرايط و مکان خاصی قايل شد. او عکاسی را هم در کارهاي خود دخالت داد، يعنی با عکاسی کارهايش را بزرگ و کوچک می کرد و هر فرمی که میخواست، از طريق عکاسی به آنها میداد. اين کار را فتوگرافيسم ناميد و چند نمايشگاه در پاريس از اين آثار خود در معرض بينندگان قرار داد. آثار هنری او را میتوان به پنج دوره مختلف تقسيم کرد که هرکدام ابتکاری بوده و برای خود مطلبی جالب و قابل تعمق است. در مورد او می گويند که باتکنيک چشم سومی که در بيننده ايجاد کرده است، توانسته بيننده را در يک افق مافوق ديد يک تصوير ببرد. او به يک اثر سه بعدی توفيق يافت که تا آن زمان از ديدگاهها پنهان بود. وازارلی در ۹۱ سالگی دنيای هنر را ترک گفت. فهرست مطالب1. مقدمه. 12. آپ آرت... 33. اپ، آرت یا هنردیدمانی.. 44. ویكتور وازارلی و اُپ آرت... 75. بیوگرافی.. 7
|
دانلود تحقیق زندگی نامه ميرزاعبدالقادر بيدل دهلوي
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه ميرزاعبدالقادر بيدل دهلوي بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 26 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. باري ورود به كشور شعر بيدل ، قبل از هر چيز بايد صاحب گذرنامه اي شد و اين گذرنامه در واقع همان آشنايي با سبك هندي است. به همين خاطر ما ناچاريم قبل از هر كاري به برخي از ويژگي هاي سبك هندي پرداخته تا پس از آن با ذهنيت بهتري به كالبدشكافي سبك بيدل بپردازيم. ميرزا عبدالقادر عظيم آبادي متخلص به «بيدل» يكي از بزرگ ترين و نامدارترين شاعران فارسي گوي سرزمين هند است. متأسفانه بيدل در ايران به دلايل مختلف كه در صفحات بعد به آن اشاره خواهيم كرد، گمنام باقي مانده است. وي در سال 1054 هجري قمري در شهر «عظيم آباد» را ايالت پنته ديده به جهان گشود. پدر او ميرزا عبدالخالق «نوزاد را »براي ادعا پيش شيخ و مرشد خود ميرزا ابوالقاسم ترمذي برد. شيخ براي تولد كودك دو ماده ي تاريخ «فيض قدس» و «انتخاب» را ساخت و كودك را دعاي خير كرد. فهرست مطالب1. سبك هندي و ويژگي هاي آن.. 12. ويژگي هاي سبك شعر بيدل.. 53. تصويرهاي پارادوكسي.. 54. چند نمونه از شعر بيدل.. 65. اسلوب معادله. 86. علل پيچيدگي شعر بيدل.. 87. عرفان.. 118. حكايت... 129. بيدل شاعر انديشه ها1210. آثار بيدل.. 1411. علل گمنامي.. 18منابع.. 23
|
دانلود تحقیق زندگی نامه رودکی
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه رودکی بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 15 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. زندگینامه رودکی، ابوعبدالله جعفر فرزند محمد فرزند حکیم فرزند عبدالرحمان فرزند آدم. از کودکی و چگونگی تحصیل او آگاهی چندانی به دست نیست. در 8 سالگی قرآن آموخت و آن را از بر کرد و از همان هنگام به شاعری پرداخت. برخی می گویند در مدرسه های سمرقند درس خوانده است. آنچه آشکار است، وی شاعری دانش آموخته بود و تسلط او بر واژگان فارسی چندان است که هر فرهنگ نامه ای از شعر او گواه می آورد. رودکی از روزگار جوانی آوازی خوش داشت، در موسیقی و نوازندگی چیره دست و پر آوازه بود. وی نزد ابوالعنک بختیاری موسیقی آموخت و همواره مورد ستایش او بود، آن چنان که استاد در روزگار کهنسالی چنگ خود را به رودکی بخشید. رودکی در همان دوره شعر نیز می سرود. شعر و موسیقی در سده های چهارم و پنجم همچون روزگار پیش از اسلام به هم پیوسته بودند و شعر به همراه موسیقی خوانده می شد. شاعران بزرگ آنانی بودند که موسیقی نیز می دانستند. از هم عصران رودکی ،منجیک ترمذی (نیمه دوم سده چهارم) و پس از او فرخی (429 ق) استاد موسیقی زمانه خویش بودند. شاعران، معمولاً قصیده هایشان را با ساز و در یکی از پرده های موسیقی می خواندند. هرکس که صدایی خوش نداشت یا موسیقی نمی دانست، از راوی می خواست تا شعرش را در حضور ممدوح بخواند. رودکی، شعرش را با ساز می خواند . رفته رفته آوازه رودکی به دربار سامانیان رسید و نصربن احمد سامانی (301 ـ 331 ق) او را به دربارفرا خواند. برخی بر این گمانند که او پیش از نصربن احمد به دربار سامانیان رفته بود، در آنجا بزرگترین شاعر دربار سامانی شد. در آن روزگار در محیط ادبی، علمی، اقتصادی و اجتماعی فرارود، آن چنان تحولی شگرف روی داده بود که دانش پژوهان، آن دوره را دوران نوزایی (رسانس) ایرانی می نامند. بر بستر چنین زمینه مناسب اقتصادی، اجتماعی و برپایه دانش دوستی برخی از پادشاهان سامانی، همچنین با تلاش و خردمندی وزیرانی دانشمند و کاردان چون ابوالفضل بلعمی (330 ق) و ابوعلی محمد جیهانی (333 ق)، بخارا به صورت مرکز بزرگ علمی، ادبی و فرهنگی درآمد. دربار سامانیان، محیط گرم بحث و برخورد اندیشه شد و شاعران و فرهنگمداران از راههای دور و نزدیک به آنجا روی می آوردند. بهترین آثار علمی، ادبی و تاریخی مانند شاهنامه منصوری، شاهنامه ابوالمؤید بلخی (سده چهارم هجری)، عجایب البلدان، حدود العالم من المشرق الی المغرب در جغرافیا، ترجمه تفسیر طبری که چند تن از دانشمندان فراهم کرده اند، ترجمه تاریخ طبری از ابوعلی بلعمی، آثار ابوریحان بیرونی (440 ق) وابوعلی سینا (428 ق) در روزگار سامانیان پدید آمدند. دانشمندان برجسته ای مانند محمد زکریای رازی (313 ق) ابونصر فارابی (339)، ابوریحان بیرونی، ابوعلی سینا و بسیاری از شاعران بزرگ مانند فردوسی (410/416 ق) در این روزگار یا متأثر از آن برآمده اند. بزرگترین کتابخانه در آن دوران در بخارا بود که ابوعلی سینا آن را دید و گفت که نظیر آن را هرگز ندیده است. تأثیر این تحول، نه تنها در آن دوره که در دوران پس از آن نیز پیدا است. رودکی فرزند چنین روزگاری است. وی در دربار سامانی نفوذی فراوان یافت و به ثروتی افزون دست یافت. نفوذ شعر و موسیقی او در دربار نصربن احمد چندان بود که داستان بازگشت پادشاه از هرات به بخارا، به خوبی بیانگر آن است. هنگامی که نصربن احمد سامانی به هرات رفته، دیرگاهی در آن دیار مانده بود، هیچ کس را یارای آن نبود تا از پادشاه بخواهد که بخارا بازگردد؛ درباریان از رودکی خواستند تا او این وظیفه دشوار را بپذیرد.رودکی شعر پر آوازه « بوی جوی مولیان آید همی ـ یاد یار مهربان آید همی » را سروده است. درباریان و شاعران، همه او را گرامی می داشتند و بزرگانی چون ابوالفضل بلعمی و ابوطیب مصعبی صاحب دیوان رسالت، شاعر و فیلسوف. شهید بلخی (325 ق) و ابوالحسن مرادی شاعر با او دوستی و نزدیکی داشتند. گویند که وی از آغاز نابینا بود، اما با بررسی پروفسور گراسیموف (1970 م) بر جمجمه و استخوانهای وی آشکار گردید که در دوران پیری با فلز گداخته ای چشم او را کور کرده اند، برخی استخوانهایش شکسته بود و در بیش از 80 سالگی درگذشت. رودکی گذشته از نصربن احمد سامانی کسان دیگری مانند امیر جعفر بانویه از امیران سیستان، ابوطیب مصعبی، خاندان بلعمی، عدنانی، مرادی، ابوالحسن کسایی، عماره مروزی و ماکان کاکی را نیز مدح کرده است. از آثار او بر می آید که به مذهب اسماعیلی گرایش داشته است؛ شاید یکی از علتهای کور شدن او در روزگار پیری، همین باشد. با توجه به مقاله کریمسکی، هیچ بعید به نظر نمی رسد که پس از خلع امیر قرمطی، رودکی را نیز به سبب هواداری از قرمطیان و بی اعتنایی به مذهب رایج زمان کور کرده باشند. آنچه مسلم است زندگی صاحبقران ملک سخن ابوعبدالله جعفر بن محمد رودکی سمرقندی در هاله ای از رمز و راز پوشیده شده است و با اینکه بیش از هزار و صد سال از مرگ او می گذرد، هنوز معماهای زندگی او حل نشده و پرده ای ابهام بر روی زندگی پدر شعر فارسی سایه گسترده است. رودکی در پیری با بی اعتنایی دربار روبرو شد و به زادگاهش بازگشت؛ شعرهای دوران پیری او، سرشار از شکوه روزگار، حسرت از گذشته و بیان ناداری است. رودکی از شاعران بزرگ سبک خراسانی است. شعرهای اندکی از او به یادگار مانده، که بیشتر به صورت بیتهایی پراکنده از قطعه های گوناگون است. فهرست مطالب1. زندگینامه. 12. سیری در آثار43. دیوان رودکی.. 55. معرفی آثار66. ویژگی سخن.. 77. نمونه اشعار98. کلیله و دمنه رودکی.. 10منابع.. 12
|
دانلود تحقیق زندگی نامه جبران خلیل جبران
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه جبران خلیل جبران بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 19 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. قسمتی از مقدمه ادیب و نقاش لبنانی صاحب مکتب ادبی جبرانیسم در ادبیات معاصر عرب و از پیشگامان ادبای مهجر. او در 5 صفر 1301/ 6 دسامبر 1883 در دهکدة کوهستانی بشراء * / بشری در شمال لبنان در خانوادة مسیحی مارونی تنگدستی زاده شد. دوستان نزدیک او از جمله میخائیل نعیمه نیز همین تاریخ را ذکر کرده اند اما برخی پژوهشگران بر آن اند که وی بعدها به سبب اعتقاد به تناسخ و اندیشة الوهیت در ژانویة 1921 در نامه ای به می زیاده (نویسندة لبنانی ) روز تولد خود را 6 ژانویه و مقارن با روز تولد مسیح اعلام کرده و حتی در مقاله ای نوشته که در بمبئی هند متولد شده است ( رجوع کنید به خالد 1983 الف ص 18 همو 1983 ب ص 12 نعیمه ص 24 حنین 1983 الف ص 34 حطیط ص 437ـ 438). مادرش کامله رحمه از ازدواج سوم خود با خلیل جبران صاحب سه فرزند به نامهای جبران سلطانه و مریانا شد (جبر 1981 ص 11ـ 12 حنین 1983 الف ص 80 نیز رجوع کنید به نعیمه ص 26ـ27). جبران از پنج سالگی در مدرسة مارونی «مارالیشاع »در جنوب زادگاهش مشغول تحصیل شد. از همان کودکی قریحة وی در هنر نقاشی توجه مادرش را جلب کرد (خالد 1983 الف ص 22ـ25 اشتر ص 189 جبر 1981 ص 17). او در ده سالگی با آرزوی پرواز از صخره ای پرید و شانة چپش آسیب دید که تا پایان عمر او را رنج می داد ( رجوع کنید بهجبر 1981 ص 20 جبران 1379 ش پیشگفتار حجازی ص 9ـ10). پدر جبران که مأمور دریافت مالیات از گله داران بود به سبب اختلاس محکوم به زندان و مصادرة اموال و خارج نشدن از لبنان شد. تأثیر منفی شخصیت پدر تا آخر عمر با جبران بود چندانکه در آثار او پدر نماد استبداد و نظام فئودالی است در حالی که مادر همواره نماد آزادی جاودانگی و الوهیت است ( رجوع کنید به خالد 1983 ب ص 13ـ17 همو 1983 الف ص 20ـ21 جبر 1981 ص 10ـ12 همو 1983 ص 21ـ22 31 34 36 عطوی ص 13ـ14). خانوادة جبران در ژوئن 1895 به علت فشارهای مالی به سرپرستی مادر به بوستن امریکا مهاجرت کردند و در محلة چینیها زندگی فقیرانه ای آغاز نمودند (قمیر ص 10 نعیمه ص 38 عطوی ص 18 حطیط ص 438 خالد 1983 الف ص 25 همو 1983 ب ص 14). در سپتامبر همان سال برادر جبران نام او را در مدرسة «کونیسی » نوشت و جبران دو سال و نیم در آنجا به تحصیل پرداخت . معلمش وی را به عکاس ثروتمندی به نام فرد هولند دی معرفی کرد و او نیز جبران را به عنوان مدل انتخاب کرد و در بهار 1898 در آتلیه ای عکسهایی از جبران را به نمایش گذاشت از این طریق جبران به محافل هنری بوستن راه یافت و در این نمایشگاه با نویسنده و شاعرة جوان امریکایی ژوزفین پیبادی آشنا شد و دوستی آن دو تا 1906 ادامه یافت . افکار پیبادی در آثار جبران منعکس شد چندانکه طرح اولیة کتاب پیامبر جبران که شهرت جهانی یافت ملهم از منظومه ای از پیبادی به همین نام است (جبر 1981 ص 22ـ27 30ـ 31 خالد 1983 الف ص 27 31 همو 1983 ب ص 17نعیمه ص 40ـ43 حنین 1983 ب ص 23 25). فهرست مطالب1. مقدمه. 12. عشق از نگاه جبران خليل جبران83. جبران خلیل جبران و دیانت بهائی.. 104. نقاشی های جبران خلیل جبران.. 135. مهر از نگاه جبران.. 15
|
دانلود تحقیق زندگی نامه ابراهيم گلستان
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه ابراهيم گلستان بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 15 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. ابراهيم گلستان در سال ۱۳۰۱ شمسی در شيراز به دنيا آمد. پدرش مدير روزنامه "گلستان" در شيراز بود. در ۱۳۲۰ به تهران آمد و وارد دانشكده حقوق دانشگاه تهران شد اما پس از مدتی تحصيل را نيمه كاره رها كرد و جذب فعاليت های سياسی در حزب توده شد. پس از مدتی بدنبال اختلاف با روش سران آن حزب از حزب جدا شد و به كار خبری و عكاسی و فيلمبرداری برای شبكه های تلويزيونی بين المللی و آژانس های خبری مشغول شد. آثار مکتوب وی از سبکی خاص برخوردار است و بسیاری سبک نویسندگی وی را تأثیر پذیرفته از داستانهای کوتاه ارنست همینگوی میدانند. همچنین وی از زمره نخستین نویسندگان معاصر ایرانی معرفی میشود که برای زبان داستانی و استفاده از نثر آهنگین در قالبهای داستانی نوین، اهمیت قائل شد و به آن پرداخت. او از نخستین نویسندگان معاصر ایران بود که برای زبان داستان اهمیت ویژهای قائل شد و کوشید نثری آهنگین را در قالب های داستانی مدرن بکار گیرد. از این جهت نقش او در سیر پیشرفت داستان معاصر فارسی قابل توجهاست. گلستان در سال ۱۳۲۶ نخستين قصه اش را به نام "به دزدى رفته ها" نوشت كه همان سال در ماهنامه مردم و بعدها در ۱۳۲۸ در مجموعه ای با عنوان "آذر، ماه آخر پاييز" منتشر شد. در همين دوران داستان هايی از ارنست همينگوی ، ويليام فاكنر و چخوف را ترجمه كرد كه آن ها را در مجموعه ای تحت عنوان "كشتى شكسته ها" منتشر ساخت. فهرست مطالب1. بیوگرافی مختصر. 12. مروري بر آثار ابراهيم گلستان.. 33. نوشته ها94. ترجمه ها95. فیلم های مستند. 96. فیلم های داستانی.. 97. نظر برخی از اهل هنر. 10منابع.. 12
|
دانلود تحقیق زندگی نامه مهدی اخوان ثالث
این تحقیق ، با موضوع زندگی نامه مهدی اخوان ثالث بصورت Word انجام گرفته است.تحقیق برای رشته های زبان و ادبیات فارسی مناسب است و در 16 برگه می باشد. شما می توانید این تحقیق را بصورت کامل و آماده تحویل از پایین همین صفحه دانلود نمایید. مهدی اخوان ثالث اگرچه اخوان در دهه بیست فعالیت شعری خود را آغاز کرد، اما تا زمان انتشار سومین دفتر شعرش، زمستان، در سال 1336، در محافل ادبی آن روزگار شهرت چندانی نداشت. مهارت اخوان در شعر حماسی است. او درونمایه های حماسی را در شعرش به کار می گیرد و جنبه هایی از این درونمایه ها را به استعاره و نماد مزین می کند. به گفته برخی از منتقدان، تصویری که از م . امید در ذهن بسیاری به جا مانده این است که او از نظر شعری به نوعی نبوت و پیام آوری روی آورده و از نظر عقیدتی آمیزه ای از تاریخ ایران باستان و آراء عدالت خواهانه پدید آورده است و در این راه گاه ایران دوستی او جنبه نژاد پرستانه پیدا کرده است. اما اخوان این موضوع را قبول نداشت و در این باره گفته است: "من به گذشته و تاریخ ایران نظر دارم. من عقده عدالت دارم، هر کس قافیه را می شناسد، عقده عدالت دارد، قافیه دو کفه ترازو است که خواستار عدل است.... گهگاه فریادی و خشمی نیز داشتهام." فهرست مطالب1. اخوان، شاعر حماسه و شکست... 12. مهدی اخوان ثالث... 13. اخوان از نگاه دیگران.. 13-1. نادر نادرپور23-2. هوشنگ گلشیری.. 34. زمستان، نمونه عالی شعر اخوان.. 3منابع.. 13
|